onsdag 24 augusti 2011

The new frill


Idag var jag och klippte mig för första gången sedan i december förra året. Herregud, vad slitet det var! En av min frisör Lauras kollegor hade häpet sagt att jag inte hade varit och klippt mig sen förra året, men då hade Laura kontrat med att jag var mammaledig och då förstod hon plötsligt varför.
Hmm... Pinsamt ändå att jag inte har tid att lägga två timmar hos frisören var 3:e månad!
Men nu har det äntligen hänt. Mycket hår fick klippas eftersom det var så fruktansvärt slitet och så färgade vi det lite mörkare. Jag vill så gärna ha pannlugg igen, men min andrehälft vägrar låta mig ha det. "Du får väl göra som du vill med ditt hår" tänker du väl nu. Ja, det gör jag också. Men det är ju kul om min sambo tycker att jag ser snygg ut också ;)
Tada, dagens resultat!
Och så uppsatt, som det i princip alltid är. Ni vet, barn och nedsläppt hår är en ekvation som inte går ihop...

Frillan dessförinnan. Gillar när det är långt och blont, men jag gillar inte att lida var gång det ska borstas!
När jag var 20 år så hade jag mörkt hår och pannlugg. Det gillades inte av Dennis!

Mörkt hår utan lugg. Det var inte så populärt det heller...

Mörkt med massor av ljus slingor. Häftigt! Men inte min favorit.
Denna färg gillade jag! Gillade att jag var 15kg lättare på bilden också, det är kanske därför denna frisyr faller mig i smaken  ;)

Hyperblond! Jäkla jobb med utväxt hela tiden.
Nej, lagom är alltid bäst. Och just nu är jag lagom höstig :)

1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut och jag är nog lite lik dig, ändrar frisyr o färg lite då o då. Men nu inför hösten så är det snyggare med lite färg i som du har nu, snyggt!

    SvaraRadera