söndag 23 oktober 2011

Förberedelser

Goder afton hemma i stugorna! Nu är det dagen innan dagen D... Imorgon vinkar jag av mina pojkar på stationen för att bege mig emot Dimmornas stad! Dagen har spenderats i lathetens tecken och om en stund kommer svärisarna på besök med pizzor från Balkoni. Riktig slöardag idag, vi har inte gjort många knop. Plockat undan lite i köket, kört en maskin kläder så att jag får med alla kläder som jag hade tänkt ha med mig, plaskat i badkaret med lille Ville och nu väntar snart en rykande het pizza. Svärföräldrarna kom precis hem ifrån det (inte för stunden) soliga Kreta och har nog saknat sitt barnbarn. Förhoppningsvis är han vaken tills de kommer, men det är nog precis på gränsen då svärföräldrarna inte kan skryta med att alltid vara tidiga.
Tänkte skriva en packlista nu. Har lite att fixa med imorgon så som att hämta ut pund på Forex, köpa öronproppar på Apoteket, införskaffa resevänliga schampo- och balsamförpackningar på Ö&B och ladda busskortet inför tågresan till Kastrup i Köpenhamn. Dennis kommer hem vid lunch, och efter en bit mat så blir det nog full rulle med att springa ärenden innan tåget går. Fast det är kanske tur att man har något att göra hela tiden, annars skulle jag nog sörja ihjäl mig inför separationen ifrån vår älskade son.

Han har blivit så gosig nu för tiden! Han har aldrig varit en kelgris, men nu tycker han om att ligga bredvid oss på soffan med huvudet på ens arm. Där ligger han lugnt och stilla och snuttar med sin snuttefilt och tummen i mun. Gosiga unge! Hur ska jag klara mig utan dig? Lina får allt ligga på min arm och suga på tummen så att jag får lite hemkänsla i alla fall. Undras tro om hon blir lika exalterad när jag sjunger "Klappa händerna när du är riktigt glad" som Victor blir?
Hm, det skulle väl snarare vara över Dumlekolorna då.

Flying super mum to the rescue!

När tant Linda och Ollvin den ojäste var på besök i fredags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar