fredag 14 oktober 2011

Pippi Långstrump



Mobilbilder

Fick rycka in och göra en marsipanfigur lite hastigt och lustigt igår. En kund önskade en Pippi-tårta och chefen skulle på chokladfestivalen i Stockholm varpå hon ringde mig och undrade om jag kunde hjälpa till. Absolut!
Tanken var egentligen att jag skulle gjort en hel tårta i form av Pippis huvud, men jag upptäckte att gräddmaskinen höll på att rengöras och jag visste inte hur man gjorde vid den. Så jag satsade på att bara göra en marsipanfigur som de andra bagarna kunde lägga på en tårta inatt. Och lika bra blev väl det!
Jag blev riktigt nöjd. Skönt att stå och filosofera för sig själv nere i bageriet med ett mindre projekt en stund, och dessutom blir resultaten som bäst då. Pippi är gjord av marsipan rakt igenom,
- och så lite kärlek förstås! Vad tycks?

Några av er har undrat var jag jobbar någonstans, och jag kan med stolthet berätta att jag är en lycklig medarbetare på Nya Conditoriet i Åhus.

1 kommentar: