söndag 30 oktober 2011

Londonresan?

Ja, jag misstänker att det är några av er som är nyfikna på hur min vecka har varit. Kom hem från London natten till fredagen och då vårt flyg var 2½ timme sent så lade jag inte huvudet på kudden förrän 04.00 på fredagsmorgonen, för att sedan upp igen vid 07.30 när Victor vaknade och Dennis skulle iväg och jobba. Tror ni mig om jag säger att jag inte riktigt var människa i fredags? Huh, har nog aldrig varit så trött! Inte ens när Victor var nykläckt...
Igår var vi bjudna på Halloweenfest så dagen gick åt för att förbereda våra outfits och sminka oss. Dennis var Supermario och jag var superhjälte :) Mycket trevligt att komma ut lite för en gångs skull! Svärföräldrarna satt barnvakt och vi kom hem igen vid 00.30 med en take away-påse från Gyllene Måsen i näven. Kom i säng strax efter 01.00 och somnade som klubbade sälar. Perfekt en sådan här natt när vi fick en hel extra timme till godo ;)
Victor har sovit som en Gud hela helgen också. Vaknade 10.40 i lördags och 09.30 idag, och då får jag ju tillägga att det var 09.30 vintertid så "egentligen" sov han ju till 10.30 idag. Helt perfekt! Underbara unge...

Just nu är Dennis kompis Gustav här och snackar något nytt datorsystem som de ska utveckla tillsammans. Jag bakar chocolate chip cookies och myser med Victor samtidigt som jag slötittar på Erin Brockovich på tv4. Härligt med söndagar! Denna söndagen är helt tipptopp verkligen. Sofie skulle också tittat in tillsammans med sambon Gustav, men en liten fågel kvittrade i mitt öra att hon tillbringar dagen med att tillbe porslinsguden. Hon hade tydligen svårt för att hoppa över sin religiösa söndagshögtid så jag får umgås med ugnen, sonen och tv:n istället. Nåväl, en liten påse kakor följer med samma kvittrande fågel hem igen.

Nä, nu ringer äggklockan och det är dags för mig att greppa tag i grytlapparna och ta ut kakorna ur ugnen. Synd att ingen har utvecklat doftinternet än, för då hade jag kunnat dela med mig av den härliga doften av nybakade cookies!


1 kommentar:

  1. Vilken unge!! Min son vaknade klockan 05 den morgonen vi skulle ändra klockan.. Så jag 04 var klockan när vi gick upp. Det var inte alls skoj..!! Häftiga kläder!

    SvaraRadera