torsdag 6 oktober 2011

Regnig torsdag

*pust*
Sitter med magen full av köttgryta med champinjoner och inhalerar doften av de underbara äppelmuffinsen som står i ugnen. Dennis rusade just ut genom dörren med munnen full av mat eftersom han hade bråttom iväg till Tisen. Det blir spelkväll i kväll för deras del, så jag och Victor ska snart placera våra rumpor vid tv:n. Lite välling till killen och muffins till mamma tillsammans med veckoavslutningen av "Halv åtta hos mig". Perfekt en regnig torsdag som denna!

Idag var det ju bad som vanligt och det var näst sista gången för den här kursen. Vi ska ju dock gå på fortsättningskurs sen eftersom Victor gillar det så mycket!
Dennis var med och tittade idag och ja, jisses vad Victor hade bry om sin pappa! Han tittade, skrattade, vinkade och skrek "pappa" vid några tillfällen. Haha! Det såg så himla kul ut, han kändes så gammal. Ni vet när man var liten och skulle uppträda på scen och frenetiskt vinkade och skrek på sina föräldrar för att de skulle se just dig? Så var Victor idag, kändes det som. Han har ganska nyligen lärt sig att säga pappa, men just kombinationen av ordet "pappa" och vinkandet gjorde verkligen vår dag. Härliga unge :)

Blev lite paus mitt i alltihopa. Vällingen är drucken, muffinsen är äten och Victor ligger numera i sin säng och sover så sött.
Imorgon ska jag hjälpa chefen att göra två Blixten McQueen-tårtor och hon ska ytterligare en gång visa mig hur man gör Macarones. Hon har knäckt koden nu säger hon så det ser jag fram emot. Victor ska umgås med sin faster och lilla bönan som ligger på jäsning. Lilla bönan, tänker du, vem är det?
Jo sedu, det är Victors lilla kusin som beräknas titta ut i februari! Så det är bäst att låta faster öva innan, eller snarare dra nytta av barnvakt medan hon fortfarande har tid över ;)

Efter jobbet blir det fika på stan med två gamla vänner. Tanken slog mig innan att vi inte har setts alla tre sedan vi gick i gymnasiet, och det har ju verkligen hänt en del sen dess. Overkligt mycket dessutom. Nina är gift och har sonen Naim som är 2 månader, Madde ska snart gifta sig och har sonen Elias som är 7 månader och jag är inte gift (hint hint Dennis) och har sonen Victor som är 8½ månad. Herregud, det kunde man inte tro när vi stod och tjöt på ett studentflak för 4½ år sedan och drömde om framtiden. Nu är den ju helt plötsligt här! Gud, vad jag ser fram emot imorgon.



Hittade detta filmklipp ifrån studentkonserten. Jisses! Det är ju nästan så att man börjar gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar