fredag 21 oktober 2011

Första tandläkarbesöket

Sitter och provbloggar ifrån mobilen, så jag reserverar mig lite för eventuell konstig layout. Åker ju till London på måndag och det hade ju varit lite trevligt om man kunde uppdatera er läsare via mobilen när jag är där. Mer om London senare, för detta inlägg ska ju handla om Victors första tandläkarbesök!

Pratade med mamma innan och hon sa att hon mindes besöken med oss som totalt onödiga och värdelösa, och det var precis vad det var. Lite spännande var det ju, men informationen jag fick var ju rent sunt förnuft. Borsta tänderna morgon och kväll samt inte låta honom småäta mellan måltiderna. Nej, det begriper jag väl! Det gäller ju samma regler för oss vuxna, även om vi är sämre på det där med småätandet mellan målen... ;)
Nej, godis, juicer, kakor, läsk och russin är ju inget man tutar i ungen i vilket fall. Att det där som mamma plockar ur ugnen smakar gott kommer han begripa tids nog, så vi håller på det så länge det går.

Linda, ja min andra Linda :), var här med sin bebismage idag. Så fin så! Victor gjorde sig till för henne och skrattade åt allt hon gjorde. Han är väldigt inställsam min pojk! Längtar tills lille Ollvin, som jag numera kallar Lindas lille knodd, blir stor nog så att han och Victor kan leka. Kul att det är så många bebisar i hans ålder! Nästkusinen Anton, blivande kusinen Bönan och så blivande lekkamraten Ollvin. För att inte glömma alla andra kompisar som Matilda och Alice och många fler! Fast de tre förstnämnda blir ju lite extra speciella :)

Sitter och kollar på idol nu och den här säsongen är ju verkligen inget att hänga i granen. Molly, Amandorna och han whats-his-face ifrån Hässleholm är bra, resten är bajs. Vad tycker ni?

Försökte förresten ladda upp en bild ifrån tandläkarbesöket, men det verkar inte funka...

1 kommentar:

  1. Tycker att alla väljer tråkiga låtar!!! Men håller på Amandorna, Molly och Moa.

    SvaraRadera