tisdag 18 oktober 2011

Dags igen!

Förra veckan hade vi kursavslutning på babysimmet! Men det dröjde inte länge förrän det var dags för fortsättningskursen som faktiskt startade redan idag. Ny dag, ny tid och ny grupp. Mycket trevlig grupp, måste jag säga! Aningens mer gemytlig än den förra. Glada miner, folk som hälsar och lyckliga bebisar, precis som det ska vara.
Målet med denna kurs är att barnen ska kunna hålla i sig i ledstången samt dyka från instruktör till förälder. Det sistnämnda tycker jag låter läskigt, men det blir nog bra till slut. Vår instruktör sa att det är helt normalt att föräldrarna upplever det som läskigt, eftersom det går helt emot naturen att trycka ner sin lilla älskling under vattnet. Nästa vecka är jag i London och då är det pappa Dennis som får ta sin son till badet. Får väl skriva en instruktionsbok åt honom i förväg, för det är minsann inte det lättaste att gå på babysim första gången själv... Haha! Nej, instruktionsbok är väl kanske lite till att ta i. Goda råd på vägen, kanske?

Faster Emma var med idag och tittade också. Lilla bönan hade tydligen sprattlat glatt till Astrid Lindgrens musik som ljöd vid varmvattensbassängen. Tror nog att lilla bönan kommer gilla att simma precis som kusinen sin, så Victor får allt visa honom eller henne hur man gör. Och hur man gör det som mest besvärligt för mamma förstås ;)
Bönans ultraljud har förresten fått hedersplats på kylskåpet. Faster Emma fick så oförskämt bra bilder på Victors kusin, men det kanske är för att Bönan är lite mer medgörlig än vad Victor var. Men det ändrar kanske sig, Victor är ju världens mest medgörliga unge nu. Mohahaha! ;)
Fin bild är det vi har fått i alla fall! Den vaktas omsorgsfullt av 4 stålkatter.


Imorgon är det babyrytmik. Äntligen har ordinarie ledare kommit tillbaka! Den förra tyckte jag var kass, men när ordinarie väl var tillbaka så insåg jag hur kass vikarien verkligen hade varit. Jisses! Men det är ju tur att det gick åt rätt håll, för hade det blivit sämre än innan så hade jag minsann aldrig satt min fot där igen. Eller ja, det skulle ju vara för fikan efteråt då... ;)
Linda och hennes dotter Matilda ska hänga på, för sen ska vi gå och ta ytterligare en fika och snacka en massa skit. Vi ska väl spy galla över den annalkande högskolestarten, kan jag tänka mig.

2 kommentarer:

  1. Roar sig Victor mkt själv på dagarna? Alltså om han kan sitta och leka själv medan du gör något annat? Själv har jag en son som är 7 månader & först nu börjar han kunna sitta några få minuter själv och leka utan att jag behöver roa honom konstant..

    SvaraRadera
  2. Ja, han är rätt lättroad på egen hand. Han vill gärna ha koll på var jag är, men så länge han kan se eller höra mig så är han glad. Som tur är så har vi en öppen planlösning vilket faktiskt GÖR det möjligt för honom att se mig hela tiden. Men sen är han inte så värst kelen av sig heller... Han är en väldigt självständig ung herre :P

    SvaraRadera