torsdag 14 april 2011

Efternamn

Idag skickades pappret med Victors fullständiga namn in till Skatteverket. Det ska skickas in inom 3 månader efter barnets födelse, och ja, det är ju på söndag. Sista minuten, minst sagt!

Victor har fått mitt efternamn eftersom jag bär ett mycket ovanligare namn än pappa Dennis. Men igår kväll när jag skulle skriva under det fick en spontan idé och skrev dit Dennis efternamn också. Victor har alltså fått ett dubbelnamn vilket betyder att han numera bär bådas efternamn.
Jag tycker det är fint när man kan härleda ett barn till båda föräldrarna genom efternamnet, men jag och Dennis bär ju inte samma efternamn. Än.

Den dagen vi gifter oss ska vi allihop bära samma efternamn. Fram tills dess kom vi fram till att Victor får bära bådas namn eftersom han ändå kommer byta till ett annat efternamn inom sinom tid, och då kan han likväl bära bådas namn sålänge.
Familjeefternamnet är redan bestämt. Det blir varken mitt eller Dennis, och vad det faktiskt blir håller vi hemligt ett tag till. Så nu ska vi bara gifta oss också...

Dennis! Hint, hint, hint....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar