måndag 18 april 2011

Måndag och BVC-besök

Idag var vi på BVC och Victor fick sina 3-månaders sprutor. När han fick den första pep han bara till när distriktssköterskan stack honom, men den andra gjorde lite ondare vilket framkallade några wäää. Men det gick snabbt över! DS tyckte att han var duktig, och det tyckte såklart stolta mamma också som inte tog så illa vid sig som hon trodde att hon skulle göra.

Sedan var det ju även dags för vägning och mätning. Jag sa till Dennis igår att jag inte trodde att Victor gått upp nämnvärt i vikt sen sist, men jag fick minsann äta upp min hatt idag!
8510g vägde "lillgrabben" in på idag vilket ger oss en viktökning på 660g sedan sist. Dessutom hade han växt 3 cm och är numera 68cm lång. Jag som trodde att Victor skulle använda storlek 68 ett bra tag till, men det är nog bara en tidsfråga innan storlek 74 får plockas fram. Ja, eller snarare inköpas, för vid storlek 68 börjar alla kläder ta slut.
Jag och kusin Fia tänkte ta nästkusinerna Anton och Victor upp till Gekås en dag i maj och inhandla lite nya barnkläder inför sommaren! Sen kan det väl hända att det råkar slinka ner en och annan heminredningsdetalj också...

Victor älskar att tugga på mina fingrar. Och han biter HÅRT! Det är minsann tur att han inte har tänder än för det hade gjort mer än lite ont om där hade funnits ett par gaddar i den lilla munnen också.
Just nu tar han sig en tupplur i sin säng. Vi är inne på över drygt 2 veckor med "Somna vid åtta, nio på kvällen och sova konstant till halv åtta på morgonen"-rutinen, vilket endast ger oss ca 3 powernaps om dagen på ca 30 min. Men det är helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det håller i sig. Sköterskan på BVC var minst sagt impregnerad.
Eller nej, jag menar imponerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar