fredag 15 april 2011

Fredag med sommarstämning

Jag och Victor sitter och lyssar samt sjunger till Astrid Lindgrens favoriter. Nyss spelades Idas sommarvisa och känslan av sommar bubblade i magen. Minns hur jag stod i kyrkan i början på juni tillsammans med mina klasskompisar i grundskolan och sjöng denna sång för allt vad vi var värda. Finalen på det hela var sommarlovet.


Minns ni att det alltid var fint väder på sommarloven när man var liten? De minnesbilder jag har är fulla av sol, strand, bad, glass och tunna klänningar. Och de minnen av dåligt väder som jag i så fall har utspelar sig på altanen med regnet smattrandes mot plåttaket med mysfaktor HÖG.

Nu stundar första sommaren med Victor. Första sommaren som vi två har blivit tre. Fem somrar har jag och Dennis spenderat på egen hand och nu ska vi introducera vår son för det ljuvliga som väntar.
Tänk att den 17-åriga tjej som så hårt kramade midjan på sin nyförälskelse sittandes bakom honom på en moppe med destination Åhus strand, nu istället kramar kroppen på det barn som förälskelsen givit henne 6 år senare. Livet är allt bra märkligt. Men åh, så underbart!


Våra år tillsammans
Första sommaren 2005
Vintern 2006
Dennis student - sommaren 2006
Oerhört nyktra på min student - sommaren 2007
Nyår 2007/2008
 
Vår förlovningsfest - våren 2008
Våren 2009
Vårbal i Uppsala - 2009
I Prag - Sommaren 2010, med Victor i magen!
Victors dop våren 2011



1 kommentar:

  1. Va fina ni är! Du passade jättebra i den bruna hårfärgen!

    SvaraRadera