torsdag 28 april 2011

Städdag

Jag har varvat dagen med städning och babyunderhållning, och gör så fortfarande. Dock somnade Victor nyss så jag tänkte passa på att ta en liten powernap jag också. Hann inte mer än att somna förrän Herr Virvelvind lägger av ett skrik inifrån sovrummet.
Mamma fick vara så snäll och masa sig upp ur soffan och hämta sitt hjärtefjun. Vi la oss på lekmattan på golvet och lekte, pratade och kelade lite. Jag smet ifrån i 2 minuter för att ladda tvättmaskinen, och när jag kommer tillbaka har Victor somnat.
Tack som fan.

Han tyckte nog att mamma skulle sluta upp med att lata sig på soffan och istället återgå till städningen! HA! Undrar bestämt om pappa Dennis och sonen Victor har ingått i någon slags pakt, där Victor lovat att hålla ställningarna medan pappa jobbar. Ska genast genomsöka lägenheten efter buggar...

Victor har i alla fall fått renbäddat i sin säng och vi har fått renbäddat i våra sängar. Skönt! Dessutom la jag på de nya, fräscha sommartäckena som vi köpte på Jysk för några veckor sedan. Har väntat in paketet från Jotex med de nya sängkläderna och nu har de båda inköpen fått ingå äktenskap och voilá, härligt fräscha och våriga sängar!

Och ja, jag bara äääälskar grönt!

Nu längtar man efter att få gå och lägga sig!

1 kommentar:

  1. Håller med dig, ser jättefint ut!!! Skulle också behöva köpa hem lite nya sängkläder, tack för tipset!

    SvaraRadera