onsdag 6 april 2011

Tupplur och glada nyheter!

Victor tar igen sig en stund efter besöket av faster Emma. Han hade mycket att prata med henne om tydligen! Stackarn kommer ju att bli lika traggig (skånskt ord för att prata strunt för den okunnige uppåtländske) som oss.
Eftersom han somnade så tidigt igår och sov så länge inatt har han inte varit särskilt trött idag, utan bara tagit en liten powernap då och då och gör så även för stunden.

Nu har jag passat på att klicka hem lite vårgardiner och nya påslakan efter mycket om och men från min älskade Dennis. Påslakan behöver man ju bara ha två uppsättningar av tycker han och gardiner till vardagsrummet har vi ju en uppsättning av. Det räcker väl?
Ibland undrar jag om han är smålänning i grund och botten, men jag tror att han helt enkelt är en man. En man som inte förstår sig på förtjusningen över att få hänga upp fräscha vårgardiner eller att få bädda rent med sprillans nya lakan. För en annan är det ren vardagslyx!

Den som liknade en förlossning vid att "skita ut en melon" visste vad hon pratade om.

Igår fick det tredje och sista preggot i vår gravidtrio från klassen på högskolan äntligen sin lilla bebis. Tänk vad tiden har gått fort ändå! Först ut var jag som gick 2 veckor över tiden, nästa kvinna på tur var My som fick sin ivriga sötnos 2½ vecka för tidigt och sist ut var Linda som fick en mycket punktlig liten flicka på uträknad dag. Så himla kul att det skiljer 2½ månad från det första ploppet till det sista!
Nu ser jag fram emot en vår och sommar FYLLD med bajsblöjor, bebisdreggel, fikaträffar och en massa trevligt mammaprat. Dessutom kan Victor roa sig med att vara tuppen i hönsgården!

1 kommentar: