torsdag 7 april 2011

En blåsig torsdag

Hå hå ja ja, hå hå ja ja
hör va dä blåser i träa i da,
hå hå ja ja, hå hå ja ja,
dä blåser i träa i da. 

Ja, blåser gör det minst sagt. Våra balkongdörrar ställdes på vid gavel med en smäll i förmiddags. Jag är glad att jag hann kissa innan, annars hade jag minsann gjort det där jag satt. Tvättställningen som stod innanför dunsade in i matsalsbordet och tvätten sträckte sig panikartat in över vardagsrummet i vindens styrka. Jag fick lägga all min tyngd på dörrarna för att över huvud taget lyckas stänga dem igen. Sedan tryckte jag i låset och håller tummarna för att det inte händer igen...

Inatt sov Victor från 21.00-07.30 och när han vaknade låg han i sedvanlig ordning och pratade med sina kaniner i en halvtimme innan han tyckte att det var dags för en ny blöja och en flaska frukost. Sedan njöt vi av varandras sällskap till gårdagens avsnitt av Big Brother och skrattade gott åt Gurkans kebabdamp. 
En stund senare somnade lillgossen om och mamma fick en stund för sig själv för att mata diskmaskinen med smutsigt porslin, tvättmaskinen med smutsiga kläder och mamma med två äggmackor.

Linda har varit över hos oss på en kopp te och Victor satt och snackade skit som vanligt. 
Och dregglade såklart. Vi får ju inte glömma att han dregglade.




3 kommentarer:

  1. Han är så himla fin! Kommer på mig själv när jag ser alal andra bebisar hur de växer att jo, det gör ju Julia också... jag hade ju tänkt njuta av spädbarnstiden länge...

    SvaraRadera
  2. Ni har samma morgonrutin som oss.. Mat och big brother :)

    SvaraRadera
  3. När Tindra föddes tjatade mamma om att alla barn är så stora idag när de föds, så 50 skulle vi hoppa över och nästan 56 oxå. Första barnet så vi lydde såklart, köpte overall i 62 och de flesta kläderna i samma storlek. Ut kommer en unge som har storlek 44!! Overallen gick inte, hon försvann och kunde inte ens sitta i bilstolen i den overallen. Svärmor fick bege sig ut och shoppa åt oss när vi var kvar på BB för ingenting passade...

    SvaraRadera