onsdag 20 april 2011

Mammaträffar och vårväder

Igår hade vi en heldag i vårvädret! Klockan 09.30 begav sig jag och Victor mot bussen för att möta upp kusin Fia och nästkusinerna Elias och Anton. I parken anslöt vi oss till några mammor från Elias dagis och deras nyföddingar.
Efter mycket lek i parken blev det sedan lunch på Barbacka där jag även fick hålla en liten bebis på 1½ månad som vägde 4100g. Kändes som att hålla i luft! Herregud, Victor vägde ju 1½kg mer när han var nyfödd. Har fått ganska starka armmuskler, om vi säger så!
Efteråt gick vi i alla fall tillbaka till parken och matade ankorna som var sådär lagom intresserade. Längs med staketet låg det säkert 7-6 brödlimpor utspridda i bitar och ankorna vaggade ner i dammen och simmade därifrån. Anton, en av Elias dagiskompisar, lyckades kasta en bit bröd på rumpan på en utav ankorna. Ankan tittade förvånat på sin rumpa, skakade av sig brödbiten, bajsade och gick sedan ner i dammen.
Hmm... Kan ju minst sagt rekommendera kommunen att inte mata ankorna när det är så fint väder. Känns som slöseri på bröd! Ska nog låta bli att köpa ströbröd i vår med risk för att det kan vara de limpor som ankorna dissat...

Sedan begav vi oss upp mot centrum, Fia och jag och våra gossar såklart. Köpte nya strumpor på Åhléns till Victor. Det är nog världens bästa strumpor, sitter som en smäck! 29 kr paret, värda varenda krona. Tackar mamma som köpte dem till oss första gången. Det är någon som vet hur strumpor ska vara!

Det barn som lyckas sparka av sig dessa kommer utav tvekan att bli fotbollsproffs.

När Fia lämnat mig och Victor för att köra hem till Fjälkinge med sina fina pojkar så ringde Lina. Jo, hon var minsann också i staden och mötte gärna upp oss. Vi köpte fika och åkte hem till oss varpå Jennie ringde och ville göra oss sällskap.
Så vi invigde balkongmöblerna och mumsade på chokladbollar och gifflar, medan Victor satt och skrattade i sin babysitter.

Dennis kom hem strax därpå och sedan var det dags att ge sig av igen för då vankades det middag med svärföräldrarna och svägerskan med gemak eftersom Victors farfar fyllde år. Efter middagen åkte vi hem till oss på fika, och jag stupade i säng halv elva och somnade som en stock. SNARK, vilken dag!

Idag vankas det föräldragrupp och jag ska möta upp mamma Maria och lilla Alice om drygt en timme. Tänkte även vandra bort till Kvantum och inköpa lite påskgodis inför morgondagen om det mot förmodan skulle knacka på någon liten påskkärring. Annars blir det till att ta det lugnt resten av dagen, för idag är jag trött!

Mina pojkar igår morse

Min glada älsklingspåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar