tisdag 12 april 2011

Herr Tvärtom



 Victor gjorde ett ambitiöst försök till att vända på sig idag, men ack nej, det gick ju ej. Tror bestämt att vår herre är för tung i baken ännu! Och så gör han det väl i fel ordning? Brukar de inte vända sig från mage till rygg först?
Skulle inte förvåna mig. Victor gör andra saker i fel ordning också. Han har bestämt sig för att hoppa över steget "Lära sig sitta" och går direkt över till "Lära sig stå". Redan när han var knappt en månad gammal tryckte han ifrån med benen och ville försöka stå i knäet. Vågade inte låta honom göra det, var rädd att det blev för mycket belastning på de ännu svaga benen. På BVC frågade jag om det, men det var minsann inga problem! Ville han stå så gick det bra.
Åh ja, försöker man sätta honom ner i knäet nu spjärnar han ifrån, trycker hälarna i ens mage och blir stel som en pinne. Standing up it is!

Victor hatar att ligga på magen längre stunder. Eftersom han är så stor så är han ju också tung vilket gör att jag tror det blir jobbigt för honom att hålla uppe huvudet efter ett tag.
Men vi övar lite varje dag - övning ger färdighet sägs det ju!



Victor har sådana fantastiska sovvanor och har haft länge nu. I knapp två veckors tid innan dopet sov han ifrån 22.00-23.00 på kvällen till 07.00-08.00 på morgonen utan att vakna. Veckan som dopet skulle äga rum var jag väldigt stressad. Då somnade han samma tid men vaknade däremot vid 04-tiden och skulle ha mat. Så höll han nog på i en veckas tid men nu har han gått över till något ännu bättre...

...Nämligen att somna vid 20.00-21.00 på kvällen och sova till 07.30-09.30 på morgonen! 

Helt underbart! Hoppas verkligen att detta håller i sig nu. Han är i och för sig vaken mycket på dagen och sover kanske 2 timmar sammanlagt under dagens gång. Men det gör oss absolut ingenting om han istället bidrar med lugna kvällar och någorlunda sovmorgnar.

Hoppsan, det blev visst lite väl mycket skryt för den känslige svensken. Men va fasen...

Jag är ju så stolt över min älskade lilla fisunge!


3 kommentarer:

  1. Skönt och läsa om någon annan som skryter om sitt barn :D
    Man SKA skryta! ^^
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart du ska skryta!!! Men jag håller med, folk
    har så svårt att glädja sig åt andra. Men jag är GLAD för er skull, GO VICTOR!!!

    SvaraRadera
  3. Du ska skryta! Det hade jag med gjort! :)
    Svider lite i en annans ögon, som får stiga upp 2-3 gånger varje natt men det bringar även lite hopp ;) haha

    SvaraRadera