tisdag 1 november 2011

Ännu fler vinterskor


Japp! Det var ju ett evigt shoppande inför vintern... Stackars mig, jag lider så ;)
Har skickat efter ett par vinterkängor till samt ett par vinterfodrade gummistövlar till Victor. Vi här nere i Skåne får ju ofta slask av snön, så då behövs det verkligen ett par rejäla gummistövlar som håller värmen.
Dessa har jag beställt och hoppas på det bästa. Eftersom jag var något sent ute så var märket Kavat redan utsålt, vilket jag egentligen hade ställt in mig på. Nu blev det Viking och Tretorn istället, men även de är två märken som har gott rykte omkring sig.

 Viking Play GTX

&

Tretorn Robust Winter varmfodrad gummistövel


 Någon som har några erfarenheter av dessa skor? Det är minsann inte så lätt att välja till första barnet och man vill ju inte att de ska behöva bli blöta och/eller gå och frysa.


2 kommentarer:

  1. Viking är nr 1. Filippa har nu sina tredje par, vist det kostar en slant men hon har ALDRIG varit blöt el kall om fötterna och hon är ute massa på vintern. Sen syns de inte på dem att de är använda så jag hoppas att Julia kommer kunna ärva!

    Bra köp!!!

    SvaraRadera
  2. Vi hade tänkt vänta att köpa tills det är dags för dagis. Tycker det är jättesvårt med storlekar, hur vet du vad Victor har för storlek om några månader? Jag vill med köpa nu men är rädd att de ska vara för stora/små sen i feb :/ svårt! :)

    SvaraRadera