söndag 27 november 2011

Sjukhelg

Lite dåligt med uppdatering här i bloggen i helgen! Jag stod på benen hela fredagen och lyckades genomföra Dennis 24-årskalas med god mat och nöjda gäster, men på lördagsmorgonen gjorde min förkylning sig påmind.
Jag har lyckats adventspynta lite grann åtminstone, men det är inte så himla kul att anstränga sig när man hör sin egna puls susa i öronen så fort man böjer sig ner eller sträcker på sig för mycket. Julstjärnorna som jag köpte i Egypten när Victor låg i magen står i alla fall vackert i fönstren, julgardinerna är strukna och upphängda i varje rum, elljusstakarna har intagit sina positioner i sovrumsfönstren. julstjärnan glittrar på matsalsbordet och adventsljusstaken står stolt på soffbordet. Förhoppningsvis så kommer vi ihåg att elda det första ljuset ikväll också. Dennis tyckte att julpyntet kunde vänta tills jag kände mig bättre, men jag ville så hemskt gärna få upp alla ljusstakar till idag. Tur att jag har honom i alla fall! För jag kan ju våga påstå att Victor inte är mycket till hjälp när man ska stryka gardiner...

Idag har jag försökt ta det så lugnt som möjligt. Victor tog sovmorgon till 10.15 så det gjorde jag och Dennis också. Skönt att sova ut, särskilt nu när jag är sjuk. Suck... Jag är så trött på att vara sjuk nu, har ju för fasen varit förkyld i över 2 veckor om det räcker.

Tänkte koka en kurerande gryta med köttsoppa nu ikväll. Dennis är iväg och handlar ingredienser, och jag bad honom att köpa en burk honung också. Jag hoppas att lite honungsvatten hjälper emot min hemska hosta, för det känns som att både huvud och lungor sprängs snart.
Ute är det mörkt och regnigt. Tanken idag var väl egentligen att vi skulle åkt in en sväng på julskyltningen i stan, men när vädret lever jävel därute så gör vi bäst i att stanna inomhus. Kanske snällast att skona alla andra ifrån min groteska hosta också, för man ska ju vara snäll såhär i juletid.

Juletid. Sug på den du. Kind of sneaked up on me this year. Har ni hunnit förbereda er för julen än?



 




1 kommentar:

  1. Avundsjuk på hur er pojk sover.. Min son är nästan lika gammal och jag går snart under av sömnbrist..

    SvaraRadera