onsdag 23 november 2011

Förkylningar som håller i sig

Det är förkylt i familjen. Först var det jag som tvingade Victor att stanna hemma ifrån alla aktiviteter förra veckan och nu är det Victors tur att tvinga mig att vara hemma. Nåja, vi har hunnit med fotokursen och badet, men när Victor vaknade upp efter badet igår hade han fått feber och var alldeles snorig och dessutom rinnig i ögonen. Jag är inte heller frisk än heller, fick jätteont i halsen igår och det håller i sig än. Envisa förkylning! RELEASE ME!
Så det har blivit lite torka här på bloggen. Familjen kommer ju alltid först! Idag skulle vi egentligen tagit iväg på babyrytmiken som Victor älskar där han dessutom skulle lekt med sin vän Alice, men jag vill inte smitta ner de andra barnen med Victors bacillusker så vi blir hemma idag. Tänkte att vi skulle kurera oss på soffan! Victor får dricka välling och jag får dricka nyponsoppa.
Har en son som rycker mig i byxbenet nu, så jag delar med mig av lite bilder istället för att skriva mer ingående om våra sjukdagar.

I lördags firade vi min brors 30-årsdag och jag hade såklart hedersuppgiften att göra tårta. Tur som jag hade så gjorde chefen en tårta till mig som jag bara dekorerade, och den var hur mumsig som helst. Chokladkladdkakebotten och passionsfruktsmousse!



På fotokursen så tog vi julbilder. Det var som värsta gympapasset! Var gång jag satte Victor vid bakgrunden och gav honom en julgranskula så hann jag ta upp kameran och knäppa av två bilder innan han skulle krypa iväg... Svettigt värre! Men några bra bilder blev det i alla fall. Vad tycker ni om hans fina rendräkt som jag köpte i London? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar