fredag 18 november 2011

Lördagsfika

Kommer ni ihåg de där marsipanorkidéerna jag gjorde för ett tag sedan? Jag tyckte att de var så söta så att jag tvunget ville pryda något bakverk med dem. De må ha varit testomgången, men de blev faktiskt ganska bra.
Så när Sara och Tisen ringde i lördags och ville komma på fika så fick jag chansen! Jag gjorde cupcakes enligt Leilas Lindholms recept, men jag måste säga att jag gillar hennes muffinsrecept bättre. De blir mycket högre och toppigare, men till ändamålet så gick de inte fullt så fina cupcakesen bra också. Fast det är klart, det är kanske inte receptet det är fel på, det är kanske bagaren ;) Hade för övrigt lite hallon och blåbär i dem, för det är en utav mina favoriter.
Jag gjorde Leilas frosting med vit choklad som egentligen bara är lika delar philadelphia och vit choklad. Spritsade en liten swirl längst upp på cupcakesen och voilá! Lite lördagsfika :) Enligt Sara och Tisen så var de helt klart godkända och jag måste säga att jag även själv tycker att de blev riktigt tjusiga.

Här kommer lite bilder på mina orkdiécupcakes! 
Låter bilderna tala för sig själva, för här vaknade nyss en liten påg som vill ha mellanmål.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar