tisdag 29 november 2011

Fortfarande sjuk

Ja, jag är fortfarande sjuk. Hostar, hostar och åter hostar. Snörvlar och snyter mig om vart annat. Hittade en flaska hostmedicin som sambon lämnat åt sitt öde i medicinskåpet, så den har jag förbarmat mig över. Vet inte om det hjälper, är tveksam till att jag skulle kunna hosta mer än vad jag redan gör men jag är inte riktigt kvinna nog att ta reda på om det är möjligt.
Inget babysim idag heller. Så tråkigt! Victor älskar verkligen det och jag hade tänkt att ta mig i kragen och åka dit ändå, men jag "fick" inte för Dennis. Dumt att riskera hälsan, menade han och det har han ju rätt i. Egentligen. Men jag tycker ändå att det är trist. Nästa vecka är sista gången och vi har inte anmält oss till fortsättningskursen eftersom jag inte vet hur mitt schema kommer att se ut till våren.

Igår var jag på fotokursen i alla fall. Var väl inte någon bra idé det heller, men jag kände att jag var tvungen att gå eftersom jag redan missat en gång. Man blir lite dumsnål, för jag har ju trots allt betalt en hel del för den kursen. Vi tog utomhusfoton och sedan redigerade vi lite i photoshop. Tyvärr gjorde vi bara sånt som jag redan kan, men det visste jag ju inte innan jag gick dit. Har väl i ärlighetens namn inte lärt mig sådär jättemycket på den här kursen, men vi ligger ju alla på olika nivåer. En del har säkert lärt sig massor, men för mig så har det inte varit mycket nytt faktiskt. Synd, men någon ny kunskap har väl lagrats i hjärnkontoret. Om inte annat så är det ju alltid trevligt att umgås med andra mammor och deras bebisar :)
Nä, usch vad bitter jag låter idag! Men det är jag inte. Eller jo, kanske lite... Men bara en liten smula, så det är ingen idé för er att bli smittade. Ni kan väl muntra upp mig? Berätta något trevligt som har hänt er idag!

Här kommer lite bilder ifrån kursen!

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar