torsdag 24 november 2011

Fullt ös, medvetslös

Ja, så är det här ikväll. Fullt ös, medvetslös.
Imorgon fyller min älskade sambo år och det vankas kalas, och detta ovanpå allt snörvel och hostande här hemma. Inte det lättaste att vara pigg som en lärka, men man gör ju så gott man kan.
I eftermiddag var hela familjen och inhandlade maten till imorgon som blir pastasalladsbuffé. Tänkte göra två "grundsallader" och sedan ha en massa goda tillbehör som man själv får välja och plocka åt sig. Och så några goda dagsfärska bröd med smör och ost, såklart.
Såhär långt har jag hunnit marinera en rejäl påse med färska champinjoner. De ligger nu och gottar sig i kylen tillsammans med finhackad persilja, vitlök, salt och olja. Det är helt underbart gott! Har du aldrig provat så gör det.
En omgång chocolate chip cookies står i ugnen för det hade Dennis önskat att få med sig till jobbet imorgon så att han kan bjuda på födelsedagsfika. Efter cookiesen står 2 kg kycklingfilé i väntan på sin tur i ugnen och parallellt med detta har jag hunnit hacka mandeln som vi ska ha i välkomstglöggen.

Funderar just på vad jag mer ska hinna med ikväll... Hmm. Imorgon bitti ska jag koka all pasta, hacka alla grönsaker, baka morotskakan och göra dess glasyr och dekorationer, steka bacon, strimla kassler... Var det något mer jag skulle hinna göra ikväll? Får nog göra en "att göra"-lista, för det är ju alltid något man glömmer.

Min lille SnoreTore ligger sedan länge och sover i alla fall. Det låter minsann inte så tokigt alls, men jag har saker kvar att göra. Dennis springer här som någon form av köksassistent och städar efter mig allt efter hand som jag skitar ner. Puh.
Nej, back to work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar