tisdag 6 december 2011

Årets pepparkakshus 2011

Ja, idag kommer som utlovat bilderna på årets pepparkakshus! Min kära Dennis har varit arkitekt och ritat ut alla husdelar och jag har såklart stått för bakandet.
1 kg pepparkaksdeg, 3 paket florsocker, 6 spritspåsar, 1 paket candy canes och 250g non stop och x antal timmar senare så har vi det färdiga resultatet. Måste säga att vi är rätt nöjda! Första gången som vi gjorde eget pepparkakshus, minsann. Alla andra år har jag kört på byggsatser av ren lathet, men jag måste säga att vårt egendesignade hus var mycket roligare att bygga :)



 


 

 



1 kommentar:

  1. Hej! Vilket fint pepparkakshus! Jag är reporter på Expressen och letar efter fina pepparkakshus till en artikel om detta. Har dock lite tidspress så om du är intresserad av att vara med får du gärna höra av dig så snart som möjligt! Ring på 072-2110469

    SvaraRadera