onsdag 14 december 2011

Jag vann!

Åh, vet ni vad? Igår vann jag 500kr i presentkort på Babyshop.se. Och jag som aldrig vinner något! Jag blev så himla glad :) Sist jag vann någonting var jag 10 år, och då vann jag 5 liter motorolja på en hundträff som jag brukade följa med pappa på med vår lille hund James.
Victors julklappar har redan inhandlats, men det blir kanske någon julklapp till. Eller någon 1-årspresent till... Hmm... Eller något till mig kanske? Haha! Ja, den som lever får se, men jag är verkligen helt överlycklig för att jag har vunnit i alla fall!

Idag har det varit full rulle hela dagen. I morse var vi på julfika nere på fiket i Åhus och tjabbade lite med gänget där. Efter det åkte jag och en trött liten Victor in en vända till stan och shoppade, fast Victor sov mest hela tiden. Åh just ja, vet ni vad jag hittade på Åhléns? Dessa söta!


De kallas för House on a cup. Eller ja, jag köpte ju inte färdiga små hus, utan små utstansare till att göra dessa små godingar själv i pepparkaksdeg. Helt bedårande är dem! Frågan är ju bara när jag ska få tillfälle att göra och använda dem... Perfekt till fikat i alla fall och det är verkligen riktigt mysigt och fint att få ett alldeles eget litet pepparkakshus på sin glögg- eller kaffemugg.

Efter turen till staden blev det lunch med Dennis på hemmaplan, och sedan kom Victors mentor från förskolan och gjorde hembesök. Hur trevlig som helst är hon! Känns verkligen rätt att han ska börja just på Vildriket, och dessutom berättade mentorn att deras nuvarande barngrupp var helt tokiga i musik och dans. Där kommer vår dansante son verkligen att passa in, för är det något han gillar så är det dans och musik. Hon hade med sig mycket papper, bland annat ett papper med "bra att ha"-saker inför starten. Alltså kort och gott vad Victor behövde i kläd- och skoväg etc. Allt känns så välorganiserat och genomtänkt där, och tanken är att denna mentorn ska vara just Victors mentor tills han börjar på 6-årsverksamhet.
Han verkade känna igen henne och blev jätteglad när hon kom, men jag tror faktiskt att Victor tror att det är min kära vän Lina. Det var ett tag sedan han träffade henne och Victors mentor, Anna-Lisa, påminner mycket om Lina. Förresten har min Lina kommit hem ifrån London nu! Här ska det minsann umgås :)

Efter att Anna-Lisa hade gått så vägrade Victor sova. Jag försökte flera gånger men han bara ställde sig upp i sängen och skrek. Till slut gav jag upp och tog min son och hans snuttefilt och la mig på soffan och drog igång ett gammalt avsnitt av Leilas jul. Döm om min förvåning när min lilla älskling somnade hos mig! Det har inte hänt sedan han var yttepytteliten! Säger jag 5-6 månader sedan så tar jag inte ens i, så det var verkligen helt underbart att ha honom snarkandes hos mig igen. Tills min telefon ringde.
Då vaknade han med ett ryck och ville inte somna om igen. Fast det gjorde inte så mycket, för det var kära Jennie som ringde och ville komma på besök.

Sagt och gjort, Jennie kom hit och fikade en stund. Kul att träffas lite, för vi tar oss tid för det alltför sällan! Vid kvart i sex var jag dock tvungen att skicka hem henne, för sedan klockan 18 i afton tills alldeles nyss så har jag suttit i styrelsemöte för vår bostadsförening.

Huh, värst vad jag har kladdat ner bloggen nu då. Skulle ju bara göra ett litet inlägg om att jag hade vunnit ett presentkort på Babyshop.se. Men nu fick ni ta del av min dag i alla fall :)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar