lördag 31 december 2011

Sista dagen på året

Ja, just de orden tänkte jag när jag i sakta gemak lunkade hem ifrån Kvantum i förmiddags. Frosten låg glimmande på höstens fallna löv och på det gräs som sedan länge slutat växa. Tänk vad underbart att få en frostbiten nyårsafton ändå, för jag tycker allt att glitter och glim hör nyårsfirandet till.

Och vilket fantastiskt år det har varit! Vår älskade son kom till världen för snart ett år sedan, och när vi kliver in i 2012 gör jag det för första gången som förälder och kommer så för alltid att göra.
Det är överväldigande att tänka på hur mycket det är som förändrats under det gågna året. Inte bara hos mig själv utan även i min omgivning, i min familj och i mitt förhållande till min älskade Dennis. Den kärlek jag känner till honom och till det barn vi satt till världen är starkare än någon kraft jag någonsin upplevt och jag önskar innerligt att du som läser upplever eller kommer att få uppleva detsamma.

Victor ligger och sover med en stadig nyårslunch i magen och kvällens finkläder hänger fint på stolen och väntar på att fira Victors första nyår under sina trådar och stygn. Lokalen som vi ska vara i är redan dukad och iordningställd med silver, glitter och lila detaljer. I kylskåpet väntar vitlöks- och örtdoftande fläskfilé tillsammans med alldeles för mycket potatissallad gjord på mammas hemliga recept. Pannacottan har stelnat och väntar på garnering och jag passar på att mysa in mig i min onepiece innan det är dags att hoppa i duschen.
Ikväll blir det en stor nyårsfest med många goda vänner, och när vi anser att gästerna börjar bli för runda under fötterna är det dags för mig, Victor och Lina att tralla upp i vår lägenhet och avnjuta varandras sällskap medan Victor lugnt sover in det nya året i sin säng. Pappa Dennis fortsätter festligheterna i goda vänners lag, men har lovat att komma upp och ge mig en nyårspuss för 7:e året i rad.

Jag ser fram emot vad 2012 har att erbjuda och jag är övertygad om att jag nästa år vid denna tidpunkt sitter lika nöjd och tacksam för allt året har gett mig.

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år och en fantastiskt fin fortsättning! 
Håll din älskade hårt i handen när klockan slår tolv och njut av att ni hand i hand går in i framtiden tillsammans.



1 kommentar:

  1. Hej Emelie, Ulrika från din gamla högstadieklass här! Råkade klicka in mig på din blogg via Facebook och vill bara säga att jag tycker du har skapat en otroligt trevlig och mysig blogg. Dina bilder på bakverk är verkligen inspirerande och det är kul och intressant att läsa om ditt liv som mamma. Önskar dig och din familj ett gott nytt år! Mvh Ulrika

    SvaraRadera