torsdag 15 december 2011

Tidig morgon

I morse vaknade Victor klockan 06.00. KLOCKAN 06.00!!! Det har aldrig någonsin hänt. Eller jo, men då har han ju somnat om direkt igen. Men denna gång ville han gå upp, och eftersom han lärt sig att ställa sig upp i sängen så är ju det det första han gör när han vaknar. Bar in honom i vår säng i hopp om att han kanske skulle somna om därinne när han märkte att vi fortfarande sov. I helvete heller. Han låg och pillade på min mun och ville att jag skulle göra ljud, han blåste mig i ansiktet och klappade mig på kinden, han puttade på Dennis och skrattade och slutligen så satte han sig upp. Så det var minsann bara till att kliva ur bingen!
Och nu är jag trött som en gnu. Jag myste in mig i soffan i min överdimensionerade morgonrock framför några avsnitt av Leila bakar. Tände lite ljus gjorde jag också, och efter vällingen så var Ville hur pigg som helst.
Nu håller jag på att somna på stående fot för jag är verkligen inte van vid att gå upp så tidigt. Victor är generellt en väldigt lyxig unge då jag brukar få sova till minst 07.30, ibland till 09.30 till och med. Jag lade honom nyss i sängen igen och jag kan höra hur han står och snackar med sina nallar och är helt övertygad om att han inte ligger kvar där jag lade honom. Fast nu blev det väldigt tyst... Vågar jag smyga bort och titta efter om han har somnat?

*smyger bort till Victors rum*

Naaaw, titta vad jag hittade i sängen!

Jo minsann! Jag hittade en slagen hjälte med fötterna på huvudkudden. Då ska jag också passa på att krypa ner i vår stora dubbelsängen och snooza en timme till, för i eftermiddag kommer älskade Lina på besök och då måste jag vara i mitt bästa esse. Här ska det snackas ;)

1 kommentar:

  1. Klockan 06 är ju sovmorgon..!!! Jag antar att han inte vaknar flera ggr på natten? Kan ju säga att min gosse är 9 månader. Alla dessa månader har han vaknat mellan kl.4-6. Superpigg då. Han vaknar dock också flera ggr på natten, äter fortfarande nattetid. Kan säga att jag är trött. Du har ju LYX! :D Och somna i sängen dagtid har min son aldrig gjort. Det är promenader som gäller.

    SvaraRadera