fredag 23 december 2011

Raska fötter...

...springa tripp, tripp, tripp. Mamma har så bråttom, klipp, klipp, klipp!

Ja, mamma har så bråttom så. Har stressat med både det ena och andra denna vecka. Fullt ös precis som hör julen till, eller?
Har blivit lite tomt här på bloggen i veckan, och jag som tänkt att bjuda på en massa smaskiga julgodisrecept och sådär, men det har jag inte hunnit med. Så det får vara så! Hoppas att ni inte blir alltför besvikna ;)
Veckan har innehållit både besök på jobbet, julgodisbakande med svägerskan, samtal till högskolor, fixande med föreningens julkaffe och tillhörande jullotteri, fikaträff med gymnasievännerna, julklappsbyte på jobbet, julkaffe hos morföräldrarna, mathandlande på Kvantum och väntan i den långa kön till posten för att hämta ut de sista paketen. Puh! Blir trött bara jag tänker på det.
Ikväll slås det in julklappar och packas julgodis. Egentligen skulle jag gjort en fin 2-rättersmiddag till mig och sambon, men det hinns tyvärr inte med. Vad hände med att vi inte skulle stressa i år? Har nog aldrig varit såhär illa!
Känner att det får vara nog nu, men imorgon börjar ju allt firande. Svärföräldrarna på julafton, mamma på juldagen och pappa på annandagen. Trevligt med middagar i juletid, men ibland kan det bli lite för mycket. Ikväll skulle vi ta det lugnt och bara mysa, men vi julstökar in i det sista :)
Victor har öppnat sin första julklapp, en Learning Puppy ifrån Fisher Price som han fick av sin morfar och Agnes. Han verkar gilla den skarpt, så det tackar vi för! Eller första och första, han fick ju en av Lina igår i form av en liten nalle med högvaktens dräkt på sig ifrån London samt en übersöt cookiemonstertröja av snälla Hacke imorse!



Just nu sitter jag och myser in mig i julklappen ifrån chefen, (en gosig onepiece!) medan Dennis slår in min julklapp. Rimstuga har vi också som vanligt och det är riktigt roligt faktiskt. Problemet är att vår tomte sällan är så bra på att läsa rim, så det slutar med att man får läsa rimmen själv ;D
Snart ska jag göra laxtårta inför morgondagen och sedan ska jag haverera på soffan. Blir nog hämtmat ikväll istället för avocado med räkor, men i denna stund så är det nog det bästa tänkbara alternativet.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig jul nu allihopa! Kommer ligga lågt här på bloggen och bara umgås med mina nära och kära för att riktigt insupa den där fantastiska julkänslan som förhoppningsvis snart infinner sig. Första julen med vår älskade son, och den ska firas på bästa tänkbara sätt:
- Med kärlek och mycket mat förstås!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar