fredag 9 december 2011

Har ni sett på maken?!

Ni har väl läst Expressen idag? Om inte, då tycker jag att ni ska pallra er iväg till närmsta kiosk, för idag hittar ni två välbekanta ansikten på sidan 21. "Har du hakat på den nya byggboomen" inleds artikeln med, och det kan man väl påstå att jag har. Eller ja, egentligen inte. Jag har ju byggt pepparkakshus varje år så länge jag kan minnas! Men det är inte tokigt alls att hamna i tidningen med mitt lilla hjärtegryn och familjens pepparkakshus. Tyvärr lyckades fotografen fånga min kärleksfulla mammadubbelhaka... Men vafasen, jag är ju inte mer än mänsklig. När den ena fikastunden avlöser den andra och när man dessutom poserar som en ko framför kameran kan man inte annat än få dubbelhaka. Reportern tyckte för övrigt att jag skulle hålla Victor på ena armen och ha pepparkakshuset i den andra handen. Jag betvivlar starkt att hon har barn själv... Men trevlig var hon och Victor blev söt i alla fall, man kan verkligen se att han har fått sin mors näsa! ;) Artikeln ska helt klart klippas ut och sparas i Victors "Mitt första år"-bok!
Förresten får du gärna hjälpa mig att vinna en pepparkakshustävling som jag är med och tävlar i med just det hus som artikeln handlade om. Rösta på mitt bidrag genom att klicka här och sedan klicka på gilla-länken. Jag tackar för hjälpen :)



 Idag har jag varit nere i Åhus och pillat lite med diverse. Lite julmarsipan, liten dopbebis och en tårtdekoration i form av ett par tuttar ;) Chefen gjorde supersöta julcupcakes till fiket, så dem kan ni ju passa på att smaska i er i helgen!
Vi spenderade eftermiddagen med att snacka skit som vanligt, och det är minsann riktigt trevligt när ens dagliga sällskap mestadels består av en gullig, kladdig och mammig liten 11-månders bebis.
Ikväll blir det Idol-final för hela slanten! Och vem fasen ska jag hålla på? Båda finalister är ju skåningar, och inte bara det, utan de är båda två från nordöstra Skåne dessutom. Hmm... Fast det är klart, Robin lär ju ha dissat C4-gymnasiet som jag läste på, och eftersom det är just där som Amanda läser musikprogrammet så får det nog bli att jag röstar på Amanda. Du vet, logiken flödar. Fast hon är Linderödare också, och Linderödare gillar vi!
Men i ärlighetens namn tror jag att det blir Robin som vinner. Hur som helst så är de värdiga vinnare båda två!

3 kommentarer:

  1. Hej min van! Ah vad jag onskar att jag vore hemma nu till jul. Hade varit mysigt med, ja, julmys tillsammans! och fytusan vad gott det vore med lussebullar nu.. KRAMAR (jag ville skriva ett mejl till dig, men din hotmail fungerar inte? lr sa har jag en gammal)

    SvaraRadera
  2. och forresten.. hur tar jag kontakt med Lina via internet om jag inte har facebook? hittar inte hennes blogg. e-mail?

    SvaraRadera
  3. Nina! Åh, vad jag har längtat efter att höra ifrån dig :) Du kan maila mig på emelie88@mail.com, för min hotmail använder jag inte... Hoppas allt är bra med lilla familjen :) Är verkligen trist att du inte kan vara med på julmyset, men vi kanske kan spara några lussebullar till dig som du kan äta när ni kommer hem? ;) När kommer ni hem förresten? Tror bestämt att lille Naim har en del arvegods att hämta i klädväg ;)

    SvaraRadera