lördag 17 december 2011

Babyshower!

Igår hade vi överrasknings-babyshower för min vän Linda! Hela förmiddagen spenderade jag nere i bagarhålan på jobbet och vi fick fram några riktigt söta bakverk som skulle förgylla kvällens överraskningsfest. Linda väntar en liten "Ollvin" den 14e januari och det var verkligen kul att se hennes bebisbula eftersom det var ett tag sedan som vi sågs sist. Hon hade inte anat någonting, men var dock på väg att förstöra sin egen surprise genom att få den briljanta idén att komma tidigare. Som tur var så löste Jennie det på ett kanonbra sätt, då hon lurade hem preggot till mig så länge... Mohahaha!
Massor av god mat, skratt och presenter blev det. Victor skaffade sig en ny kompis eftersom det fanns en liten 1-årig tös där också.
Tänk, snart har Linda en liten knodd hon med. Igår när vi satt och pratade så tittade jag drömmande på Lindas mage. Åh, vad jag saknar min ibland! När Linda sen berättade om alla jobbiga nätter och all värk, så kommer ju minnena tillbaka som ett brev på posten. Men ändå, det hade varit skönt att vara höggravid en timme om dagen eller så :)

Tack alla som gjorde denna kväll till ett vackert minne!
Här kommer ett helt hav av bilder, för jag kunde inte förmå mig att välja ut några enstaka ;)

Chokladcupcake med jordgubbsfrosting

Fikabordet!

Cupcakes, cake pops och whoopies

Cupcakes och whoopies med choklad och blått socker

Cake Pops!

Cake Pops in a cake

Chokladwhoopies med blått socker
- Ni börjar förstå att det är en kille hon väntar va? ;)

Värden dukar fram kaffekoppar

The mother to be

Jennies übersöta kissekatt Knut
- Som är jättelik min barndomskatt Önos!

Kvällens värdinna!

Kvällens självutnämnda fotograf?

Lina och Jennie pratar om kort vs långt hår. Lina ser mycket skeptisk ut.


Barnens slogs om den allra bästa leksaken:
- Ballongen
Blivande mamman Linda!
Jag önskar dig lycka till med allt och hoppas att din pojk blir en lika underbar människa som du <3

1 kommentar:

  1. Wow vilka fina bakverk till den blivande mamman : ) A memory for life kram Sofia

    SvaraRadera