måndag 2 januari 2012

Back to reality

Nu är glada julen slut och nyår likaså. Idag är det den 2:e januari 2012, och imorgon återgår allt till det normala för vår familj. Dennis börjar jobba efter sin julledighet, och jag och Victor blir återigen ensamma om dagarna. Sista två veckorna av mammaledighet nu, sedan börjar verkligheten på riktigt.
Om dryg två veckor fyller Victor ett helt år(!) och då ska det bli både kalas för släkten och middag med familjen. Inskolningen på förskolan väntar också runt hörnet och jag ska få reda på var och hur jag ska studera.
1-årskalaset har redan börjat ta form och jag har samlat lite bilder ifrån google i min alldeles egna lilla mind map. Kan ni hitta den röda tråden i mitt tema? ;)



Jag har åkt på en förkylning, igen, och lille Herr V hade 38,5 graders feber som mest idag. Inte nog med att han dragit på sig mammas förkylning, han har två nya tänder på gång i överkäken och en i underkäken. Klart man får feber då, stackars lille skrutten. Men det verkade inte bekomma honom särskilt mycket, för det har varit fullt ös medvetslös på honom idag ändå. Vid middagstid såg vårt vardagsrum ut såhär...


Snart går han nog helt själv, vår lille lille bebis. Han har vid flera tillfällen idag släppt taget och stått och balanserat på egen hand. När vi då klappat händerna och berömt honom har han blivit så glad att han försökt om och om igen. Dessutom har han kommit på att alla flyttbara möbler kan agera gåstol, på så sätt slipper han krypa utan kan förflytta sig med hjälp av de möbler han har till sitt förfogande. Han är inte dum han! Snart släpper det nog och han vågar släppa taget och ta sina första steg på egen hand lagom till sin 1-årsdag. Stora fina älskade kille!

2 kommentarer:

  1. Visst är det något särskilt när de ska ta sina första stapplande steg! Njut!

    Hoppas det går bra att börja skolan igen.

    SvaraRadera
  2. Julia använder också sin matstol som en "gåstol"

    SvaraRadera