onsdag 25 januari 2012

Inskolning och sjukdomar

Ja, jag som hade tänkt att berätta så mycket denna vecka. Berätta om min skola som har börjat, berätta om hur bra det går för Victor på förskolan och berätta om hur taggad jag är för att jag äntligen påbörjat mina studier igen.

Fast det har inte riktigt blivit så. Jag kom aldrig in på distans som jag hade tänkt, men det kan jag faktiskt leva med. Jag är ju redan registrerad på ett program som jag redan läst 3 terminer på så jag fortsätter ju där. Det är rätt skönt att få lite vuxet socialt utbyte om dagarna! Men sådär taggad är jag väl inte direkt. Jag hade mer än gärna varit hemma ett tag till. Eller ja... Somliga dagar. En blandning av det hade ju varit fint, och med lite flyt så blir det nog det också. Var på introduktion igår och fick även träffa min nya klass. Praktikplats har jag tilldelats också. Det som jag sett fram emot minst under gårdagen var faktiskt höjdpunkten. En fantastiskt föreläsning av Patrik Folkesson som hette "Att möta alla barn". Får ni möjlighet att gå på den så gör det!

Victors inskolning har gjort stora bromsspår i gruset då han i måndags morse vaknade med värsta monsterförkylningen. Nu är han inne på 3e dagen med feber, och eftersom förskolans policy är "en dag feberfri" innan han får komma tillbaka så är det kört för i morgon också. Och jag har tandvärk. Sådär lagom inspirerande.
Så här sitter jag i min sunkiga one piece full med snor och biff stroganoff. Försöker få tag på någon på Högskolan som kan svara på varför jag inte kommer in på valwebben eller min studieinfo och varför jag inte har fått någon kursikon. Jag skickas vidare. Och vidare. Ni vet, det är ju alltid någon annans ärende.
Victor sover. Han däckade i min famn framför Byggare Bob strax innan lunch och fick därför gå och lägga sig på fastande mage. Ingen lunch har han fått stackaren, men eftersom han inte ens orkade öppna ett öga för att se på mig när jag lade honom i sängen så ansåg jag att det var bättre att han fick sova.

Nu var det förresten någon som kunde svara på mina frågor. Det var en lapp som var på vift. En lapp med bland annat mitt namn på som någon behövde för att registrera mig på kursen även om jag redan har placerats i en klass. Märkligt det där! Hur kunde jag ens ha blivit placerad i en klass om de nu anser att jag inte varit registrerad på kursen?

Nåväl. Får väl peta i mig några Ipren till och hoppas på att min tand självläker. Funderar på att väcka Victor men det är väl bäst att han får sova trots avsaknaden av lunch i hans mage.

1 kommentar: