söndag 15 januari 2012

Bebismys och store killen

Idag har jag och Jennie varit och besökt den 5 dagar gamla lillkillen Alvin och hans nyblivna föräldrar. Åh, så mysigt det var! Har nästan glömt hur underbart små och bräckliga de är när de är just sådär små och det är svårt att minnas att Victor någonsin varit så liten. Eller ja, det har han ju faktiskt aldrig varit egentligen, men visst var han liten i förhållande till vad han är nu. Min store gosse! Store gossen som dessutom börjar på förskolan imorgon.

Present till lille Alvin!


Jag kan inte begripa var denna tiden tagit vägen, men det har verkligen varit helt fantastiskt. Jag känner mig faktiskt redo att skola in min älskade Victor på förskolan för att sedan själv återgå till studier. Det ska bli skönt att få lite struktur i vardagen igen och jag vet att vi fortfarande kommer att få massor av tid tillsammans ändå. Jag har inte särskilt långa skoldagar och de dagar jag bara har en lektion eller t o m är ledig så finns de ju massor av utrymme för oss att mysa och umgås precis som vi gjort hela detta första året. Förskolan ligger dessutom inne på högskolans område, så min lille guldklimp är inte många stenkast ifrån mig om dagarna. Jag är glad för hans skull att han ska få börja umgås med andra barn i hans egen ålder på en daglig basis och jag är övertygad om att han kommer att växa som människa nu när han börjar förskolan. Jag som själv läser till pedagog har en mycket positiv inställning till förskola och skulle absolut inte vilja att han inte gick på förskola. Det kommer att bli nyttigt för honom att lära sig att få dela med sig och förstå vikten av att vänta på sin tur.
Nej, summa summarum, detta kommer att bli hur bra som helst! Fast det är ju självklart att det känns lite vemodigt att liten blivit stor :)

Har ju dock en spännande sak att se fram emot:
- På tisdag fyller älskling 1 år!
Då blir det lek och mys på förmiddagen, familjefotografering på eftermiddagen och familjemiddag på kvällen.

Nu ska jag fortsätta att titta på filmen på fyran, trots att jag hatar thrillers. Lite självdestruktiv såhär på söndagskvällen. Nåja, klarade jag av att packa sonens förskoleväska utan att bryta ihop så ska jag nog klara av att kolla på en halvtaskig skräckis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar