lördag 7 januari 2012

Victors 1-årstårta

Har bestämt mig för att göra våningstårta till Victors kalas :) Ska låna en tårtställning av min snälla chef Hacke! De används egentligen till bröllopstårtor, men vad fasen. Victors första födelsedag måste ju firas minst lika högtidligt som ett bröllop ;)
Har googlat lite bilder och tänkte göra de olika lagerna i diverse djurmönster. Ta en titt på bilderna nedan så får ni kanske en hint om hur tårtan kommer att se ut.
Lejonet som ska sitta överst är på gång också. Kroppsdelarna är klädda och färdiga, nu är det finliret kvar som ska fixas. En vecka kvar till kalaset! Fick dessutom reda på att Victors gammelfarmor Alice köpt en födelsedagsspettkaka också. Ojojojoj, vad det ska bli mycket gott! Ska baka som om jag aldrig gjort annat :)
Det där med födelsedagsspettkaka är något vi skåningar har fått för oss. Så fort någon fyller år ska det firas med en gigantisk spettkaka som varar hur länge som helst... Fast det är rätt gott och vackra är dem!


 Bilderna ovan är lånade från Google

Den traditionella spettkakan
- Denna är ifrån Victors dop

2 kommentarer:

  1. Men gud vad fint! Önskar jag bodde närmare dig så man kunde fått smaka, en så fin tårta kan ju inte vara annat än gott. Fast din kommer ju bli finare än de på bilderna, men ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle knappt våga skära sönder en så fin tårta =)

    SvaraRadera