fredag 20 januari 2012

Tröstshopping och marsipanmodellerande

Idag var första dagen som Victor skulle vara själv på förskolan. Han var hur glad och lycklig som helst när han fick syn på sin mentor, och så fort hon hade plockat fram gåvagnen som de brukar ha utomhus så kunde Victor inte brytt sig mindre om mig. Jag pussade honom hejdå och skyndade mig därifrån med gråten i halsen, och när jag rullade ut från parkeringen så kom tårarna. Min lille älskling, lämnad alldeles ensam.
Nja, så var ju inte riktigt fallet. Men min hjärna tolkade det så tyvärr. Det var verkligen jättejobbigt! Som tur var så hade jag projekt att genomföra nere hos Hacke i bageriet, och hon lovade mig att agera barn om det var så att jag saknade Victor allt för mycket.
Jag modellerade en prinsessa och en drake, som förvånansvärt nog inte tillhör samma tårta. Men ack så bra de passade ihop! Gillar inte att göra människor för jag tycker det är så svårt att få till huvudet, men denna prinsessa blev faktiskt ganska bra måste jag säga.



 

Efter bageriet åkte jag in till stan för att se vad Vincent Shoe Store hade att erbjuda på sin rea. Jag var sekunder ifrån att klicka hem ett par skor igår på deras hemsida för 180kr som hade kostat 599kr, men i samma stund som jag hade tänkt att klicka på "beställ" så höjde de priset på skorna till 300kr. Snopet värre! Så jag struntade i det och åkte in till butiken idag istället. Skorna fanns där också, men då till 299kr. Fast de hade den färg jag helst ville ha, så jag slog till!
Utöver skorna blev det lite annan shopping också. Har ni varit i stan på sistone? Har ni sett vilken rea det är?!
Gick in på Polarn o. Pyret där det var reaslutspurt, så utöver reapriserna fick man ta 3 och betala för 2.
Och på Lindex var det halva reapriset... Ja, jag säger då det. Jag som inte skulle köpa annat än skor!


 Skor Vincent Shoe Store
299kr

 Strumpor från Villervalla 20kr/paret
Tröja från Liandlo 125kr

 Shorts från Lindex 25kr
Pyjamas från Lindex 49:50kr
Strumpor från Lindex 10kr/paret

 Tröja från Lindex 37:50kr
Byxor från Lindex 37:50kr

 Tröja från Polarn o. Pyret 89:50kr
Byxor från Polarn o. Pyret 89:50kr
Paket till Bönan ingick ;)

Jag menar, vilka priser! Då kan man ju bara inte låta bli :)
Sedan lunchade jag med Dennis och ringde till förskolan och checkade läget. Det gick mycket bra! Victor sov som en stock efter två portioner pyttipanna.
Efter ytterligare en runda på stan hämtade jag min lille pojke , som blev mycket glad när han såg mig. I typ 2 sekunder. Sen fortsatte han att leka... Skönt att veta att han trivs i alla fall ;) Vi åkte hem till faster Emma och fikade en stund, och Victor passade på att peta lite extra på Bönan i hopp om att h*n kanske ville komma ut!

Nu har vi landat hemma igen. Dennis kom nyss in genom dörren och snart vankas det kvällsmat. Imorgon ska vi på kurbad, middag och bio! Ska bli riktigt mysigt, för det var längesen vi hade egentid.

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar