söndag 22 januari 2012

Egentid

Igår hade jag och Dennis egentid! Vi började dagen med ett kurbad för två på Hälsa & Helhet, sedan blev det Hamilton på eftermiddagsbion och slutligen middag. Tyvärr märks det ju att man är van vid att alltid ha barn hos sig, för så fort det blev en högljudd skottlossningsscen i filmen så började jag frenetiskt leta efter fjärrkontrollen för att sänka ljudet då det var alldeles för högt för Victors känsliga öron. Några sekunder senare kom jag på att Victor inte var med och viskade till Dennis vad jag precis tänkt och vi skrattade gott båda två i mörkret. Lite otippat att börja fnissa i en skottlossningsscen kanske, men vi bjöd de övriga biobesökarna på det.
Mycket bra film för övrigt! Jag var mycket skeptisk men lät ändå Dennis känna sig nöjd med sitt filmval, men jag måste ju erkänna att den faktiskt var riktigt bra. Spännande film med en del oförutsedda händelser.

Middag slutligen, ja. Det blev Steakhouse denna gång och jag tog en halv grekisk sallad till förrätt och Fläskfilé Oscar till varmrätt. Dennis käkade snackskorg och sedan Baby Back Ribs, och vi blev så mätta att vi tog oss en promenad i vintermörkret innan vi åkte hem till barnvakt och son.



Efter att ha tackat barnvakt för hjälpen och lagt Victor för att sova så slog vi oss ner i soffan och smaskade i oss rester utav biogodiset framför Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst".
Mysig dag, men i ärlighetens namn så hade jag inte haft något emot att ha vår lille älskling med oss. Kändes vemodigt att ha barnvakt större delen av dagen när han varit på förskolan utan oss dagen innan. Känns som om vi spenderat för lite tid med honom de dagarna, men det är väl en invänjningsfas för oss alla.
Veckan som kommer så blir det fortsatt inskolning och Victor ska vara själv på förskolan mellan 9-14 varje dag.
Själv börjar jag skolan på tisdag... Undras tro om jag får ha mina föräldrar med mig de första tre dagarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar