torsdag 5 januari 2012

Torsdagsuppdatering

Sitter och knåpar ihop en önskelista som sedan ska läggas i varukorgen på Jollyroom.se Känner mig ganska girig, faktiskt! Men herregud vad mycket fint det finns. Vi har fått planera julaftnar och födelsedagar som komma skall, för en 1-åring ska inte få födelsedagspresenter för 5000kr på en och samma gång.
Änsålänge har jag plockat på mig Lego Duplo-klossar, Lego Duplo stor bondgård, Nordic Bike gåbil, verktygsbänk, griffeltavla, lektält och en trehjuling med ledhandtag för föräldern och mer därtill...
Är sjukt sugen på att köpa ett riktigt fint babygym som framtida bebis kan ha, men det känns lite sådär att köpa på sig det redan innan man ens blivit gravid igen.

Har lagt allt i en önskelista så att jag inte riskerar att allt försvinner ur varukorgen, så jag får låta det ligga där och spåna vidare. Får se vad Dennis tycker! Lego Duplo var hans idé och självklart verktygsbänken.
Jag ville köpa en leksaksdammsugare, men det gick tydligen inte för sig.

Igår var jag på tjejmiddag hos grannen Jennie. Lina åker tillbaka till London idag och Linda ska föda fram sin lille Ollvin om en vecka. Shit pommes frites, vad snabbt tiden har gått! Åt gott gjorde vi i alla fall. Kycklinggratäng med klyftpotatis och sedan ananaspaj med vaniljglass till efterrätt. Smarrigt :) Och så snackade vi gamla tonårsminnen... Mahaha. Vi kom fram till att vi aldrig vill veta vad våra barn gör i den åldern, för om de gör samma saker som vi gjorde så kommer vi få krupp.

Hur som helst så tog jag i alla fall några sista magbilder på lille Ollvin i magen. Ollvin hittade jag av en slump på när Linda berättade att hon funderade på namnen Olle och Alvin, och det har verkligen växt fram hos oss nu. Jag tycker att det är jättefint namn, och Linda har också börjat fatta tycke för det. Tills hon frågade barnafadern, och där tog namnet Ollvins chanser till överlevnad ett abrupt slut... Men Ollvin kommer föralltid att vara en Ollvin i mitt hjärta ;)

Se så vacker hon är vår lilla Linda :)
- Och jag är avundsjuk!





 LondonLina och grannen Jennie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar