tisdag 3 januari 2012

Tisdagen den 3:e januari - tillbakablick

Satt och läste gamla blogginlägg ifrån förra året, och måndagen den 3:e januari 2011 hade jag skrivit följande:

Idag är det bara 2 dagar kvar till bebis är beräknad. Fnys! Tror inte det blir någon onsdagsbebis... Enligt mig blir det fredagen den 7e januari eftersom det var det datum som jag fick fram när jag för första gången räknade ut beräknad födelse, men det är ju verkligen helt okej om du vill komma ut typ igår.

Sover hur mycket som helst just nu, 12 timmar per natt är ingen ovanlighet. Idag bakar jag lite gott som ska bosättas i frysen inför alla stundande fikabesök som kommer hagla över oss den närmaste tiden. En mjuk pepparkaka och en sats kladdkaksmuffins har det blivit, sedan tog sockret slut [...]



Tänk vad mycket man glömmer och tänk vad underbart det är att få minnas. 12-timmarssömnen är ju ett minne blott, men bakar gör jag ju tack och lov fortfarande. Dessutom hade jag väldigt fel angående Victors ankomst, och hade jag ringt mig själv ifrån framtiden och berättat hur lång tid jag egentligen hade kvar att vänta vid blogginläggets publiceringstillfälle så hade jag nog svimmat on the spot. Men den som väntar på något gott :)


I inlägget hittade jag också denna bild:


Tänk så härligt va? Vilken utsikt! Saknar att ha något att ställa tallriken på. Numera har min tallrikshylla utvecklats till någon slags ond dvärg som stjäl min mat, biter mig i benet och skrattar åt sina egna fisar. Och någon tallrikshylla duger han då rakt inte till längre. 
Men han är rätt fin ändå! En vacker dag kanske han åtminstone kan diska tallrikar och ställa upp dem i skåpet på den hylla som faktiskt är tänkt som tallrikshylla.


Precis nu började en utav mina favoritfilmer, Juno. Helt underbart vacker film som filmats ur ett helt otroligt perspektiv. Älskar filmmusiken i den också. Så mycket att jag faktiskt har en utav dem som ringsignal på telefonen. Så nu ska jag njuta av denna film! Jag rekommenderar dig att göra detsamma.



1 kommentar:

  1. Älskar också den filmen :D fantastisk!
    Ses ikväll :)

    SvaraRadera