fredag 6 januari 2012

Knep och knåp i bageriet

Idag har jag varit ute hos chefen och hjälp henne med dekorationerna till en bröllopstårta som ska ut imorgon. Egentligen hade jag tänkt att jag skulle kommit iväg och tränat för första gången i år nu i förmiddags, men lilla älsklingsungen sov till 10.00 vilket medförde att jag "tyvärr" inte hann dit innan.
Att det ska vara så segt att ta sig till gymmet? Finns det inga piller emot det?

Hur som helst, tårtdekorationer var det som detta inlägg skulle handla om. Bröllopstårtan gick i vintertema och vi gjorde frostade äpplen och snöstjärnor. Dessvärre har vi inte tagit någon bild på det färdiga resultatet, men Hacke lovade att ta en bild imorgon innan leverans och visa mig sen :)
Jag gjorde även en caketopper som egentligen inte skulle varit med, men som vi inte kunde motstå att göra. Jag menar, vem skulle kunna motstå denna caketopper? Den blev hur söt som helst!
- Och mycket passande om du frågar mig ;)

Marsipanäpplen rullade i socker och söta små marsipanmaskar.
Daggmar och Daggny har jag döpt dem till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar